Városlista
2025. május 1, csütörtök - Fülöp

Hírek

2015. Június 24. 07:10, szerda | Belföld
Forrás: MTI

Nielsen: a magyarok többsége inkább megszokott termékeket vásárol

Nielsen: a magyarok többsége inkább megszokott termékeket vásárol

A magyarok többsége (55 százaléka) inkább a megszokott, számára ismert árucikkeket veszi meg a boltokban, igazodva ebben az európai átlaghoz - derült ki a Nielsen legutóbbi felméréséből.

A piackutató cég szerint új termékek bevezetéséhez a fejlődő országok alkalmasak a leginkább, egyrészt a fiatalok magas részaránya miatt, másrészt mert növekszik a középosztály, és erősödik az igény a megfizethető luxusra.

Az MTI-hez kedden eljuttatott jelentés szerint Ázsiában és Óceániában a válaszadók 69 százaléka, Afrikában és a Közép-Keleten 57 százaléka vásárolt valamilyen új terméket legutóbbi boltlátogatása alkalmával.

A Nielsen elemzői úgy vélik, az új termékek térnyerésének egyik akadálya világszerte, hogy a márkatermékek erős versenyben állnak, az élelmiszerboltok polcai pedig zsúfoltak. Az alacsony kereslet miatt a piacra bevezetett újdonságok nagy többségét már az első év végén kivonják a forgalomból. Magyarországon az évente megjelenő átlag 32 500 új termékből mintegy 8 ezer árucikk marad a piacon.

A magyar vásárlók 60 százaléka elérhető árakon kínált újdonságokat szeretne a boltok polcain, 40 százalékuk természetes alapanyagokból készült termékeket látna, 37 százalékuk pedig az egészséges életstílusba illeszkedő árucikkeket preferálná.

A Nielsen globális felmérése az innovációk fogyasztói megítéléséről 2015. február 23. és március 13. között, hatvan ország több mint 30 ezer internetet használó fogyasztójának megkérdezésével készült.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Április 30. 07:52, szerda | Belföld

Zsigó Róbert: május második felében lesz döntés az árréscsökkentés fenntartásáról

Amikor a kormány bevezette az árréscsökkentést, úgy döntött, hogy május 31-ig tartja azt fenn, ezért május második felében értékeljük és döntünk arról, hogy folytatjuk-e az árréscsökkentést

2025. Április 29. 07:32, kedd | Belföld

Közösen népszerűsíti Magyarországot az Emirates és a Visit Hungary

Közösen népszerűsíti Magyarországot az Emirates és a Visit Hungary a beutazó turizmus fellendítése érdekében - közölték a felek az MTI-vel hétfőn.

2025. Április 29. 07:30, kedd | Belföld

Ukránoktól félti a magyar munkahelyeket Orbán Viktor

Ukrajna európai uniós tagságának kérdése eldönti, hogy milyen lesz a mai fiatalok következő 20 éve, a legaktívabb, legproduktívabb, legígéretesebb két évtizede